Polycystic ovary syndrome – متلازمـة تكيس المبايض

pcos

Polycystic ovaries syndrome is a case of hormonal imbalance that affects your menstruation; fertility and causes excess hair growth and acne.
PCOS is common among women of reproductive age and it seems to be linked to insulin resistance which puts women who suffer from it at higher risk of obesity; type 2 diabetes and heart diseases. Early diagnosis and treatment helps to avoid such complications. Even 10% weight loss can restore the hormonal balance and reduce insulin resistance.
In Kuwait; many women suffer from PCOS and they can benefit from a healthy diet that focuses on important nutrients to reduce insulin resistance and promote female hormones production.

The detox program in Diet Center offers such opportunity for a jump start in your weight loss plan. For 11 days you will be having:
– Complex carbohydrates like brown rice; quinoa; oats; beans and legumes which improve your body reaction to insulin and decrease sugar spikes in the blood.
– Soy products like soy milk and tofu that contain phytoestrogens which may help to improve the female: male hormones ratio in your body
– omega-3 fatty acids rich food like fatty fish (Salmon and Hamour); nuts (like walnuts) and seeds like chia and flax seeds which will reduce inflammation. Women with PCOS suffer from higher inflammation that puts them at higher risk of chronic diseases
– Monounsaturated fatty acids in almonds and canola oil promote abdominal fat loss. Fat in the mid-section is a problem for women with PCOS because of higher than normal male hormones (androgen) production.
– Whole array of antioxidants in the fresh fruits and colorful vegetables that will keep you energetic and improve your mood. Depression and stress are known to be higher in case of hormonal problems such as PCOS.
In addition to these amazing benefits; detox plan helps you to shed extra weight that will definitely ease the symptoms and reduce complications of PCOS.

متلازمة تكيس المبايض هي حالة من عدم التوازن الهرموني التي تؤثر على الطمث الخاص بك؛ كما تؤثر على الخصوبة و نمو الشعر الزائد وحب الشباب.
متلازمة تكيس المبايض هي أمر شائع بين النساء في سن الإنجاب ، ويبدو أنها ترتبط بمقاومة الأنسولين الذي يضع النساء اللواتي يعانون منه أكثر عرضة للسمنة, مرض السكري من النوع 2 و أمراض القلب . التشخيص والعلاج المبكر يساعد على تجنب مثل هذه التعقيدات.
يمكن خسارة ٪ 10 من الوزن لاستعادة التوازن الهرموني و تقليل مقاومة الأنسولين . في الكويت ؛ العديد من النساء يعانين من متلازمة تكيس المبايض ، ويمكن الاستفادة من نظام غذائي صحي يركز على العناصر الغذائية الهامة للحد من مقاومة الانسولين وتعزيز إنتاج هرمونات الأنوثة.

يقدم برنامج  الديتوكس المخصص للتخلص من السموم في مركز الدايت سنتر هذه الفرصة لبداية قفزة في خطة فقدان الوزن الخاص بك  لمدة 11 يوما. من خلال هذا البرنامج سوف تحصلين على:
– الكربوهيدرات المعقدة مثل الأرز البني . الكينوا؛ الشوفان . الحبوب و البقول مما يحسن رد فعل الجسم للانسولين و يساعد على تخفيض مستوى السكر في الدم
–  منتجات الصويا مثل حليب الصويا و التوفو التي تحتوي على الأستروجين النباتي مما قد يساعد على تحسين نسبة الهرمونات في جسمك
– الأغذية الغنية بال الأوميغا-٣ مثل الأسماك الدهنية ( السلمون و الهامور )؛ المكسرات (مثل الجوز )، و البذور مثل شيا و بذور الكتان والتي سوف تقلل من الالتهاب . النساء اللواتي يعانين من متلازمة تكيس المبايض تعاني من التهابات عالية الأمر الذي يعرضهم لخطر أعلى من الأمراض المزمنة
– الأحماض الدهنية الاحادية الغير المشبعة كتلك الموجودة في اللوز و زيت الكانولا تعزز من فقدان الدهون في منطقة البطن . الدهون في منطقة البطن هو مشكلة للنساء مع متلازمة تكيس المبايض لأن إنتاج الهرمونات الذكرية (الاندروجين) أعلى من المعتاد
– مجموعة كاملة من المواد المضادة للاكسدة موجودة في الفواكه الطازجة و الخضار الملونة التي ستمنحكم حيوية وتحسن مزاجك. ومن المعروف أن الاكتئاب والتوتر يكون أعلى في حالة حدوث مشاكل هرمونية مثل متلازمة تكيس المبايض
بالإضافة إلى هذه المزايا المذهلة ؛ تساعدك خطة الديتوكس لإزالة السموم على خسارة الوزن الزائد والتي من شأنها أن تخفف بالتأكيد الأعراض و تقليل مضاعفات متلازمة تكيس المبايض.

Share This:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *